onsdag den 25. januar 2012

Drivhuset er købt

Så kom min store drøm endelig. Et 11.5 m2 drivhus. Et Uranus 11500 købt i Bilka til små 6000 kr.

Det blev godt nok ikke den helt store forkromet løsning med termoruder osv. Men jeg er sikker på at dette drivhus nok skal gøre det rigtig godt igennem de næste mange år.

Selve projektet med at få lavet en sokkel og sat det op kan jeg dog godt se bliver noget mere omfattende end hvad jeg havde regnet med.

Jeg er dog så heldig at Naboen gerne vil hjælpe med at lave sokkelen så den bliver plane. Og mon ikke om svigerfar kan lokkes til at hjælpe med at sætte huset op, når vi kommer så langt.

Så nu står pakken med Drivhus i garagen, og venter på lidt bedre vejr.

Mere om projektet med at sætte huset op skal der nok komme på siden her.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med drivhuset, det bliver spændende at høre om førsteårserfaringerne.
    Mon ikke det snart tøer så du kan komme i gang med udgravningen :)

    SvarSlet
  2. Ja det sne må gerne snart forsvinde. Skal lige ud og have allieret mig med et par "fagfolk" for sådan et par computer fingere som jeg har mig så kan det kun gå galt hvis jeg selv skal lave ret meget andet end at koordinere og grave.
    Helt nyt med drivhus er det dog ikke – har et lille frimærke (2 kvm) som har været proppet med planter de sidste 3 år. Det har virket men har måtte tage 10 planter ud hver gang jeg skulle forinden for at vande de planter som var der.

    SvarSlet